Muzeum im. W. Gombrowicza
Dni Kolbergowskie
Zderzenie pokoleń
Salceson Wizytowy
Aktualności
Nabór w programie MKIDN: Rozwój sektorów kreatywnych
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza nabór w programie „Rozwój sektorów kreatywnych”. Wnioski można składać do 26 marca 2018 r.
Celem programu jest wsparcie rozwoju polskich sektorów kultury i kreatywnych oraz wzmacnianie ich konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Program obejmuje wszystkie branże kreatywne, jednak priorytet będą miały działania dedykowane sektorom wzornictwa, muzyki, gier wideo oraz nowych mediów.
O dofinansowanie w ramach programu ubiegać mogą się następujące podmioty prawa polskiego:
- 1) samorządowe instytucje kultury – z wyjątkiem instytucji współprowadzonych przez Ministra i jednostki samorządu terytorialnego;
- organizacje pozarządowe;
- podmioty prowadzące działalność gospodarczą.
Program przyczynia się do stworzenia w Polsce warunków umożliwiających zbudowanie sprawnie funkcjonującego ekosystemu sektorów kreatywnych. W ramach programu wspierane będą zadania przyczyniające się do pobudzania innowacyjności poprzez rozwój interdyscyplinarności i wsparcie działań łączących potencjał i zasoby wielu dziedzin, m.in. sztuki, kultury, technologii, nauki i biznesu.
Program służy skuteczniejszemu wykorzystaniu potencjału polskich branż kreatywnych poprzez: a) działania edukacyjne – wykształcenie odpowiednich zasobów wiedzy i kompetencji związanych ze skutecznym funkcjonowaniem twórców w otoczeniu biznesowym oraz profesjonalizacją kadr zarządzających branżami kreatywnymi (w szczególności w zakresie rozwoju eksportu); podnoszenie świadomości sektora finansów nt. potencjału i specyfiki sektorów kreatywnych (organizacja konferencji, warsztatów, seminariów, branżowych spotkań sieciujących itp.); b) budowanie platform i sieci współpracy – stworzenie możliwie trwałych i systemowych warunków do wymiany wiedzy, kontaktów, doświadczeń i dobrych praktyk oraz wspólnego działania i prezentowania podmiotów działających w sektorze kreatywnym; budowanie kompetencji niezbędnych do pracy zespołowej oraz tworzenia centrów kompetencji i promocji polskich sektorów kreatywnych, które mogłyby pełnić funkcje centralnych ośrodków informacji o danej branży; wykorzystanie synergii działań regionalnych ośrodków kreatywności w Polsce, efektywniejsze wykorzystanie istniejących zasobów do promocji polskich branż kreatywnych za granicą oraz tworzenie sieci współpracy dla tych z polskich sektorów kreatywnych, które nie są reprezentowane przez żadną organizację zbiorową; c) projekty badawcze – budowanie wiedzy o sektorach kreatywnych w Polsce oraz monitorowanie ich rozwoju poprzez realizowanie badań; d) wspieranie eksportu – rozwijanie narzędzi promocji zagranicznej polskich branż kreatywnych w celu skutecznego zaistnienia na rynkach zewnętrznych.