finansowanie

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
Operacja mająca na celu wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia „Razem dla Radomki” w tym realizacji działań Planu Komunikacji współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” – działanie 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Planowany wynik operacji: osiągnięcie zaplanowanych z Lokalnej Strategii Rozwoju „Razem dla Radomki” na lata 2016-2023 wskaźników w zakresie rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.

logo razem dla radomki
atrakcje regionuAtrakcje regionu
ATRAKCJE REGIONUMorze Domaniowskie
Muzeum im. W. Gombrowicza
więcej >
nasze inicjatywyNasze inicjatywy
NASZE INICJATYWYJarmark Ludowy w Bieniędzicach
Dni Kolbergowskie
więcej >
PROJEKTY LGDProjekty LGD
PROJEKTY LGDPMMT
Zderzenie pokoleń
więcej >
PROJEKTY LGDProdukty Tradycyjne
PRODUKTY TRADYCYJNEPapryka Przytycka
Salceson Wizytowy
więcej >
ankieta
centrum aktywności lokalnej
nasze wydawnictwa

Stowarzyszenie
Lokalna Grupa Działania
„Razem dla Radomki”
tel/fax: (48) 38 58 996
tel. kom.: +48 572 361 068 zarzad@razemdlaradomki.pl

Zapisz się do newslettera

Aktualności

Komunikat dla wnioskodawców poddziałania 19.2

25.03.2020

W związku z wyjątkową sytuacją oraz ograniczeniami spowodowanymi pandemią wirusa SARS-CoV-2 stoi przed nami szereg wyzwań i trudności. Obecna sytuacja wpływa również na nabory wniosków o przyznanie pomocy, realizację operacji i składanie wniosków o płatność w ramach podziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Poniżej przedstawiamy zaproponowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi rozwiązania, które na gruncie obowiązujących przepisów, mogą być przez Państwa wykorzystane:

1. Podmioty ubiegające się o przyznanie pomocy mogą wystąpić do Zarządu Województwa Mazowieckiego z prośbą o przywrócenie terminu. W takim przypadku zastosowanie będą miały przepisy § 25 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U.z 2019 r. poz. 664 oraz 2023):

W razie uchybienia terminu wykonania przez podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy określonych czynności w toku postępowania w sprawie o przyznanie pomocy zarząd województwa, na prośbę tego podmiotu, przywraca termin wykonania tych czynności, jeżeli ten podmiot:

  • 1) wniósł prośbę w terminie 14 dni od dnia ustania przyczyny uchybienia;
  • 2) jednocześnie z wniesieniem prośby dopełnił czynności, dla której określony był termin;
  • uprawdopodobnił, że uchybienie nastąpiło bez jego winy.

Jednocześnie, zgodnie z § 32 ust. 2 ww. rozporządzenia do trybu rozpatrywania wniosków o płatność przepisy § 25 stosuje się odpowiednio. Tym samym po spełnieniu wyżej wymienionych warunków wnioskodawcy/beneficjenci zarówno na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy jak i wniosku o płatność mogą wnieść prośbę o przywrócenie terminu na wykonanie określonych czynności.

2. Możliwe jest również całkowite lub częściowe zwolnienie beneficjentów z wykonania zobowiązania lub zmiany terminu jego wykonania w przypadku niewykonania co najmniej jednego ze zobowiązań z powodu okoliczności o charakterze siły wyższej lub nadzwyczajnych okoliczności. W takiej sytuacji zastosowanie będą miały przepisy § 14 umowy o przyznanie pomocy:

W przypadku niewykonania co najmniej jednego ze zobowiązań (…) z powodu zaistnienia okoliczności o charakterze siły wyższej lub nadzwyczajnych okoliczności, określonych w przepisach unijnych, Beneficjent może zostać całkowicie lub częściowo zwolniony przez Zarząd Województwa z wykonania tego zobowiązania lub za zgodą Zarządu Województwa zmianie może ulec termin jego wykonania.

W celu skorzystania z ww. uprawnień konieczne będzie złożenie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie wniosku, zawierającego opis sprawy wraz z uzasadnieniem oraz niezbędnymi dokumentami, w terminie 15 dni roboczych od dnia, w którym Beneficjent lub upoważniona przez niego osoba są w stanie dokonać czynności złożenia takiego wniosku.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi rekomenduje powyższe rozwiązania jako działania, które w pierwszej kolejności mogą zostać zainicjowane przez wnioskodawców/beneficjentów w sytuacjach kryzysowych. Ponadto z informacji przekazanych przez Ministerstwo wynika, że:

W odniesieniu do tych instrumentów wsparcia, w których:

  • – nie ma obecnie możliwości wystąpienia z prośbą o przywrócenie lub przedłużenie terminu wykonania czynności w toku postępowania w sprawie przyznania lub wypłaty pomocy;
  • – ze względu na charakter zobowiązania nie jest obecnie możliwa zmiana terminu wykonania tego zobowiązania;
  • – obowiązujące w tym zakresie rozwiązania, z uwagi na panującą sytuację, są niewystarczające,
  • trwają prace legislacyjne, których celem jest niezwłoczne wprowadzenie rozwiązań, które mają dać taką możliwość.”

Niezwłocznie po upublicznieniu przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyników prac legislacyjnych w przedmiotowej sprawie, na stronie internetowej Samorządu Województwa Mazowieckiego zostanie zamieszczony stosowny komunikat.

Partnerskie Mazowieckie LGD

Ważne linki:

program leader
rural

więcej: polecane strony

kalendarz 2024
Stowarzyszenie LGD Razem dla Radomki Facebook
Stowarzyszenie LGD Razem dla Radomki YouTube
NASZE STRONY
Stowarzyszenie LGD Razem dla Radomki
W dolinie Radomki
Innowacyjna Radomka
Panoramy
E-Akademia
Papryka Przytycka
Mazowiecka Sieć
Skip to content